i love linguistics!


artificial intelligence

Η γλωσσολογία, αν και κατά βάση θεωρητική επιστήμη, περνάει συχνά απ’ τη θεωρία στην πράξη. Αντιπροσωπευτικότερη αυτού του είδους γλωσσολογίας, η εφαρμοσμένη, η οποία, όπως λέει και το όνομά της, είναι η εφαρμογή των θεωριών της γλωσσολογίας κυρίως στη  διδασκαλία της γλώσσας. Δουλειά της είναι να ερευνά λοιπόν τον τρόπο που επιλέγουν οι καθηγητές να διδάξουν μια γλώσσα, να καταγράφει τις γλωσσικές ανάγκες που δεν καλύπτονται από τον τρόπο αυτό και να προτείνει νέες μεθόδους διδασκαλίας.

WALLEΠάρτε για παράδειγμα τις νέες τεχνολογίες. Με το που μπήκαν στη ζωή μας δημιούργησαν νέες γλωσσικές ανάγκες. Αποτέλεσαν όμως και την πιο εξελιγμένη πηγή πληροφόρησης. Τι σκέφτηκαν λοιπόν οι σατανικοί εφαρμοσμένοι γλωσσολόγοι;! Μα να τις αξιοποιήσουν βέβαια! Δημιούργησαν λοιπόν λογισμικά, προγράμματα δηλαδή στον υπολογιστή, σαν εργαλείο γλωσσικής διδασκαλίας.  Κάποια από αυτά είναι είναι μάλιστα προγράμματα προσομοίωσης. Πρόκειται δηλαδή για προγράμματα που αναπαριστούν την πραγματικότητα, με στόχο να παρακολουθήσουν οι διδάσκοντες και οι διδασκόμενοι ορισμένες καταστάσεις, τις οποίες είναι ανέφικτο κι ασύμφορο οικονομικά να δουν στην πραγματικότητα, π.χ. μια ανασκαφή.

Tα παιδιά μοιράζουν τους ρόλους π.χ άλλος είναι αρχαιολόγος, άλλος γεωλόγος κτλ και τους ανατίθεται μια περιπετειώδης αποστολή. Αναζητούν στοιχεία μέσα από ηλεκτρονικές κυρίως πηγές, συζητούν, αναπτύσσουν κριτική σκέψη καθώς ξεχωρίζουν τα χρήσιμα και τα περιττά και τέλος συνθέτουν ένα γραπτό κείμενο με το πόρισμα της έρευνάς τους. Με τη μέθοδο αυτή πλουτίζουν το λεξιλόγιο, εξοικειώνονται με επιστημονικούς όρους και συνεργάζονται με ευχάριστο τρόπο. Ωστόσο υπάρχει κίνδυνος αφενός τα παιδιά να πιστέψουν στην εξιδανικευμένη πραγματικότητα που τους πλασάρεται κι αφετέρου, όταν το θέμα που εξετάζεται είναι κοινωνικό, να το υπεραπλουστεύσουν και να φτάσουν σε ακραίες θέσεις, π.χ. το σύνθετο ζήτημα της εγκληματικότητας θα μπορούσε να απλοποιηθεί μέσα από την έρευνα των παιδιών και να καταλήξει, ας πούμε, στο να θεωρούνται υπεύθυνοι του φαινομένου μόνο οι μετανάστες.

Advertisements

1 σχόλιο so far
Σχολιάστε

Αξίζει τον κόπο να παρουσιάσετε α) αναλυτικότερα ένα «μάθημα» με βάση τα δεδομένα της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας, και β) ένα «μάθημα» αρχαίων ελληνικών (γιατί, τι ακριβώς λέει η εφαρμοσμένη γλωσσολογία για τη διδασκαλία των νεκρών γλωσσών;)

Σχόλιο από WaSilis




Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s



Αρέσει σε %d bloggers: