i love linguistics!


μη μιλας, δεν ειναι απαραιτητο…

Από μικρό παιδί θυμάμαι τους φίλους των γονιών μου να τους πειράζουν λέγοντας «Εσείς οι καθηγητές κάνετε την πιο ξεκούραστη δουλειά…δυο-τρεις ώρες την ημέρα  και μετά αραλίκι!»…Προσπαθώντας λοιπόν πολλές φορές να υπερασπιστώ την οικογένεια (!), απαντούσα ότι δεν είναι όλοι οι καθηγητές ίδιοι κι ότι αρκετοί από αυτούς δουλεύουν σκληρά κτλ… Που να ‘ξερα η καημένη ότι μια μέρα ένας γλωσσολόγος θα «επιβεβαίωνε» αυτούς τους κακοήθεις;! 🙂

Ο Caleb Cattegno, εισηγητής της «σιωπηλής διαδικασίας», πρότεινε την εξής μέθοδο εκμάθησης της ξένης γλώσσας: ο δάσκαλος με τη χρήση ειδικών χαρτών και χωρίς να μιλάει (!) δείχνει στους μαθητές τη σωστή προφορά! Έπειτα οι μαθητές αυτόνομα ξεκινούν τη γλωσσική παραγωγή, η οποία ελέγχεται από τον βουβό δάσκαλο. Αυτή η σιωπή του θεωρείται πως βοηθά τον μαθητή να καταλάβει ότι πρέπει μόνος του να μάθει τη γλώσσα, να πάρει πρωτοβουλίες και να συνεργαστεί με τους συμμαθητές του. Δουλειά του δασκάλου είναι τελικά να «ράψει το στοματάκι του» και να παρουσιάσει με τη χρήση αντικειμένων (χρωματιστές ράβδους και χάρτες στους οποίους κάθε χρώμα αντιστοιχεί σε μια ιδιαίτερη προφορά) ένα γλωσσικό στοιχείο χωρίς να δώσει προφορικές επεξηγήσεις.

Όλη αυτή η ιδέα στηρίζεται στην παραδοχή ότι δεν μαθαίνουμε μια γλώσσα μιμούμενοι έναν ομιλητή της. Στην πραγματικότητα μαθαίνουμε μια γλώσσα κάνοντας υποθέσεις σχετικά με τη λειτουργία της. Αυτές οι υποθέσεις, μέσα από την «τριβή» μας με τη γλώσσα, είτε επιβεβαιώνονται είτε αναθεωρούνται.

Η «σιωπηλή διαδικασία» βέβαια κρίθηκε αντιπαιδαγωγική λόγω της απόστασης που δημιουργείται μεταξύ μαθητή και δάσκαλου, αλλά και αντιοικονομική αφού σπαταλούνταν ώρες επί των ωρών και χάρτες επί των χαρτών για κάτι που ο δάσκαλος θα μπορούσε απλά να εξηγήσει με λόγια! Τελικά δεν εφαρμόστηκε ποτέ κι έτσι οι εκπαιδευτικοί γλίτωσαν τη δικαιολογημένη καζούρα!

Advertisements

2 Σχόλια so far
Σχολιάστε

Αν και είμαι καθηγήτρια Αγγλικών το ομολογώ πως δεν γνώριζα την συγκεκριμένη μέθοδο.Θα ψηνόμουν να την εφαρμόσω πάντως έστω και μια μέρα μόνο και μόνο για να καταλάβουν οι μαθητές μου ότι τελικά χρειάζονται εμένα και τους άλλους καθηγητές αλλιώς δεν θα μάθαιναν τίποτε μόνοι τους.Αλλά φοβάμαι ότι μάλλον θα με απέλυε ο εργοδότης μου αν καταλάβαινε πως μπάινω στην τάξη και δεν μιλάω!

Σχόλιο από mciri_1977

Εμένα πάλι μερικές φορές νομίζω ότι θα με πλήρωναν για να μη μιλάω! 🙂 Θυμάμαι μικρή που ο μπαμπάς με έβαζε να προσπαθήσω να μη μιλήσω για 5 λεπτά… ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΟΜΩΣ!!!

Σχόλιο από serenitsa




Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s



Αρέσει σε %d bloggers: